Monday, October 10, 2011

Cibeles Madrid Fashion Week (Part 3)


Here comes another part! The last part! The third day was the busiest day, starting with Ion Fiz and Maya Hansen, followed by Amaya Arzuaga and Juanjo Oliva, and ending with Ana Locking. 
 
It wasn't the last day of fashion week, it's just that the forth day I didn't go to any show and the last day I didn't take my camera so I couldn't take pictures and it was quite a pity because it was the day when young designers presented their collections and some of them were really good! I loved Ibailabega's, Moises Nieto's and Etxeberria's shows!

So going back, my favourite one was Maya Hansen, loved her since the beginning, love the contrast of soft and strong in everything; colours, textures, fabrics,... Ion's was also really good, loved the shapes and the materials. Loved how Amaya work with geometrical shapes and I have to say that her swimsuits were to die for. Juanjo's was marvelous, every girl would feel like a greek godness wearing one of those dresses! And Ana Locking as always surprised me, loved the layers of the garment simulating insects skin and the prints were also amazing!

Aquí os dejo con otra parte! La última! El tercer día fue el día más frenético, comenzando con los desfiles de  Ion Fiz y Hansen Maya, seguidos por los de Amaya Arzuaga y Juanjo Oliva, y terminando con Ana Locking.

 No fue el último día de la fashion week, sólo que el cuarto día no fui a ningún desfile y el último día no llevé  la cámara, así que no pude sacar ninguna foto, justo el día en que los jóvenes diseñadores presentaban sus colecciones, y algunos de ellos me encantaron, como el desfile de Ibailabega, Moises Nieto y Etxeberria! 

 Volviendo al tema, mi favorito del día fue Maya Hansen, desde sus inicios en el Ego me encantó, me gusto mucho el contraste de lo suave y lo fuerte en todo, colores, texturas, tejidos, ... Ion también fue muy bueno, me encantó la silueta y los materiales. Me encanta como Amaya tranaja con las formas geométricas y tengo que decir que sus trajes de baño eran para morirse. Juanjo fue maravilloso, cualquier mujer se sentiría como una diosa griega con uno de esos vestidos! Y Ana Locking, como siempre, me sorprendió, me encantó como trabajo las capas de la prenda simulando la piel de insectos y los estampados también fueron geniales!



Ion Fiz
 

 











Maya Hansen

















Amaya Arzuaga



 











Juanjo Oliva














Ana Locking

















And please follow me on Bloglovin', Twitter, Facebook and Youtube!


All the Pictures taken by Bea Perez from Fashion House!

7 comments:

  1. These are all gorgeous and very inspiring collections. Thx for sharing the photos!

    xx, Ally

    pinsandroses.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. great post! amazing designers

    ReplyDelete
  3. Ion Fiz is a great designer. I have met him and he is amazing!
    but i think the best one is Maya Hansen. GaGa inspiration!!!

    http://gentlemanhitstown.blogspot.com/

    ReplyDelete